مجله سبابه

موفقیت در کسب و کار فروشگاهی

نحوه چیدمان فروشگاه های کوچک

برای افزایش فروش، تبلیغات کنید.

پس از تغییرات چیدمان و اجرای طرح‌های بصری برای جذب مشتریان در فروشگاه، مهم‌ترین مسئله افزایش فروش است. تبلیغات یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای معرفی فروشگاه شماست. تبلیغات فروشگاهی طیف گسترده‌ای دارند و به میزان هزینه شما بستگی دارند. اما آیا ممکن است با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی فروشگاه خود را تبلیغ کنیم؟

آسان‌ترین روش‌های افزایش فروش:

  • ارسال پیامک، ایمیل یا نوتیفیکیشن به مشتریان خود درباره تخفیفات، پیشنهادات ویژه و جدیدترین محصولات
  •  استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند پیام‌رسانان داخلی، اینستاگرام و تلگرام برای افزایش دیده‌شدن، ارتباط با مخاطبان و به‌اشتراک‌گذاری محتوای جذاب و فروش آنلاین
  •  چاپ بروشور، کاتالوگ، فلایر و پوستر و توزیع آنها در مناطق پر رفت‌وآمد یا درون سوپرمارکت
  • برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی، جشنواره‌ها و رویدادهای ترویجی برای ایجاد حس هیجان و وفاداری در مشتریان
  • همکاری با فروشگاه‌های آنلاین جهت استفاده از تخفیفات و فراهم‌کردن اجناس بدون اتلاف وقت
  • ارسال رایگان محصولات برای مشتریان و ذخیره شماره تماس و آدرس مشتریان توسط نرم‌افزارها
  • استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته جهت معین کردن میزان فروش، حساب سود و زیان و موجودی جناس
blank

چگونه در کسب‌وکار سوپرمارکت موفق باشیم؟

فروشگاه‌های مواد غذایی بیش از هر زمان دیگری با رقابت روبه‌رو هستند. فروشگاه داران همواره با نوسانات و شرایط بازار به دلیل پیشرفت تکنولوژی، رشد فروشگاه‌های آنلاین، تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و انتظارات بالا در استانداردهای کیفیت، بنابراین، خرده‌فروشان باید راه‌های نوآورانه جدیدی برای افزایش کارایی و بازآفرینی مسیرهای موجود برای رشد و رقابت با بازار را کشف کنند.

برای موفقیت در کسب‌وکار سوپرمارکتی به چند نکته توجه کنید:

  • انتخاب مکان مناسب برای راه‌اندازی سوپرمارکت باتوجه به جمعیت، رقابت، تقاضا و هزینه‌ها
  • تهیه اجناس باکیفیت، قیمت مناسب و تنوع بالا و رعایت استانداردهای بهداشتی
  • خلاقیت در طراحی فضای داخلی، چیدمان محصولات، نورپردازی، رنگ‌‌آمیزی و عناصر بصری
  • استفاده از روش‌های بازاریابی و تبلیغات مؤثر در فضای آفلاین و آنلاین

تبلیغات مؤثر

  • ارائه خدمات ویژه به مشتریان دائمی با استفاده از تخفیفات، جوایز، کارت‌های عضویت و سامانه‌های پیامکی
  • داشتن برنامه کسب‌وکار و هدف‌گذاری منطقی برای رشد و توسعه فروشگاه خود

مشتری خود را بشناسید.

یکی از اساسی‌ترین مسائل در کسب‌وکار سوپرمارکت‌ها شناخت رفتارها و نیازهای مشتریان است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که رفتارهای مشتریان از یک منطقه به منطقه‌ی دیگر متغیر است؛ بنابراین شما با نظارت بر سرعت فروش اجناس متنوع و درخواست‌های مشتریان متوجه نیازهای آن‌ها از یک سوپرمارکت خواهید شد. تلاش برای جلب رضایت مشتریان و بی‌نیاز کردن آن‌ها از رفتن به فروشگاه‌های دیگر برای تکمیل لیست خریدشان می‌تواند شما را به موفقیت در کسب و  کارتان بسیار نزدیک کند.

پیشنهادات را ارائه دهید.

مردم زمانی بهترین پاسخ را می‌دهند که گزینه‌های مختلفی برای انتخاب به آنها پیشنهاد شود. فروشندگان خود را آموزش دهید تا با مشتری به‌درستی ارتباط برقرار کنند، نیازهای آنها را بسنجند و پیشنهادات و مزایای فروشگاه شما را پیشنهاد دهند. شما می‌توانید درحالی‌که مشتریان در پیشخوان هستند شروع به پیشنهاد محصولات یا دادن گزینه‌هایی به آن‌ها کنید.

اجناس فروشگاهت رو با یک اشاره جور کن!

blank

یکی از دشواری‌های کسب‌وکار فروشگاهی فراهم‌کردن اجناس باتوجه به نیاز منطقه‌ای و علاقه‌مندی مشتریان است. تنوع سلیقه‌ای مشتریان بسیار زیاد است و فروشگاهی در نظر مشتریان مناسب است که بتواند برندهای مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار دهد و حق انتخاب را بر عهده مشتریان بگذارد. همان‌طور که پیداست فراهم‌کردن اجناس فروشگاه کار آسانی نیست و به مدت‌زمان زیاد و نیروی انسانی قدرتمند احتیاج دارد. گشت‌وگذار در بازار حقیقی و پیداکردن قیمت‌های مناسب منجر به خستگی زیاد و غافل شدن از کارهای مهم فروشگاه می‌شود. راه‌حل این مشکلات خرید با یک اشاره است! فروشگاه اینترنتی سبابه یک فروشگاه اینترنتی آنلاین مختص شما فروشگاه داران عزیز است. شما در هر زمانی می‌توانید کالاهای موردنیاز فروشگاه خود را با قیمت کارخانه به همراه قابلیت پرداخت در محل خریداری و مستقیم از کارخانه محصولات تازه و باکیفیت را تحویل بگیرید. اشاره کن خرید کن!

بسته‌های ترکیبی ایجاد کنید.

چگونه می‌توان خرده‌فروشی محصولات غیر متحرک را بهبود بخشید؟ 

مونتاژ (بسته‌بندی) محصولات با هم به‌عنوان یک پیشنهاد ترکیبی با استفاده از تقاضا برای محصول اولیه برای فروش محصول ثانویه یک راه مناسب برای بهبود فروش محصولات غیر متحرک در فروشگاه شما می‌باشد. تأثیر بسته‌بندی اجناس به‌عنوان یک کیت ویژه فروش می‌تواند قدرتمند باشد و منجر به تعامل بیشتر و فروش محصولات در کمترین زمان ممکن باشد. برای اطلاع از نحوه چیدمان فروشگاه کوچک کلیک کنید.

blank

برای بازخورد مشتریان ارزش قائل شوید.

همه خواهان بازخورد مشتری هستند، اما بسیاری از اوقات ما در انجام بهترین کاری که برخورد خوبی دریافت می‌کند شکست می‌خوریم؛ از مشتری بپرسید که آیا شما همه چیزهایی را که نیاز دارید را پیدا کردید؟ یا نظراتی که دوست دارد به اشتراک بگذارد را از آن‌ها بپذیرید.

اگر تردید دارند، قبل از اینکه به فعالیت یا سؤال دیگری بروید، به آن‌ها زمان دهید تا پاسخ واقعی را به شما بدهند. فراموش نکنید که سوپرمارکت‌های پیشرو و مدرن به کمک نظرات و پیشنهادات مشتریان سطح خود را ارتقا می‌دهند.

blank

بر موجودی اجناس نظارت کنید.

همه فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیاز به مدیریت موجودی دارند. این پول شماست که روی یک قفسه نشسته و نشان‌دهنده بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری تجاری شماست. خرده‌فروشی که صرفاً قفسه‌های فروشگاه را تماشا می‌کند، نمی‌تواند تعادل مناسبی بین مقدار مناسب موجودی و تقاضای مشتری حفظ کند؛ بنابراین اطلاعات دقیق از میزان موجودی اجناس و نمودار فروش حائز اهمیت است. موجودی اجناس را مدیریت کنید و از جمع‌آوری بدون دردسر اجناس و افزایش موجودی در فروشگاه خود اطمینان حاصل کنید، به‌این‌ترتیب می‌توانید یک فروشگاه را با موفقیت مدیریت کنید. امروزه استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته مدیریت فروشگاه می‌تواند همراه مناسبی برای شما باشد.

اطلاعات مشتریان عادی را درباره فروشگاه خود به‌روز کنید.

مشتریان دائمی تقریباً هر روز و یا در هفته به‌صورت مکرر به فروشگاه شما می‌آیند و با جشنواره‌ها، حراجی‌ها، قیمت‌های ویژه و محصولات جدید شما آشنا هستند؛ اما مشتریان عادی به‌ندرت به سراغ فروشگاه شما خواهند آمد؛ بنابراین شما با ارسال تخفیفات، محصولات ویژه، جشنواره‌ها و… به‌راحتی آن‌ها را با فضای فروشگاه خود آشنا می‌کنید و آن‌ها را برای مشاهده محصولات جدید و خدمات ویژه به فروشگاه فرامی‌خوانید.
این یک ایده عالی برای بازاریابی سوپرمارکت است و باعث می‌شود مشتری برای تجربه یک خرید شاد برنامه‌ریزی کند.  

یک فکر در مورد “موفقیت در کسب و کار فروشگاهی

  1. blank Hastiy_gh گفت:

    مقاله مفید و تاثیرگذاری بود.

  2. blank رضا گفت:

    بسیار نکته سنج و عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *